PUT ON GOD'S ARMOUR AND RESIST THE DEVIL

THURSDAY WEEK 30 ORDINARY TIME:
It would not be right for a prophet to die outside Jerusalem

Reading Ephesians 6:10-20 Put on God's armour and resist the devil

Grow strong in the Lord, with the strength of his power. Put God’s armour on so as to be able to resist the devil’s tactics. For it is not against human enemies that we have to struggle, but against the Sovereignties and the Powers who originate the darkness in this world, the spiritual army of evil in the heavens. That is why you must rely on God’s armour, or you will not be able to put up any resistance when the worst happens, or have enough resources to hold your ground.  Readings Meditation

So stand your ground, with truth buckled round your waist, and integrity for a breastplate, wearing for shoes on your feet the eagerness to spread the gospel of peace and always carrying the shield of faith so that you can use it to put out the burning arrows of the evil one. And then you must accept salvation from God to be your helmet and receive the word of God from the Spirit to use as a sword. 

Pray all the time, asking for what you need, praying in the Spirit on every possible occasion. Never get tired of staying awake to pray for all the saints; and pray for me to be given an opportunity to open my mouth and speak without fear and give out the mystery of the gospel of which I am an ambassador in chains; pray that in proclaiming it I may speak as boldly as I ought to.

Gospel: Luke 13:31-35 It would not be right for a prophet to die outside Jerusalem

Some Pharisees came to Jesus and said, “Go away, leave this area because Herod wants to kill you.” He replied, “Go and tell that fox, ‘Behold, I cast out demons and I perform healings today and tomorrow, and on the third day I accomplish my purpose. Yet I must continue on my way today, tomorrow, and the following day, for it is impossible that a prophet should die outside of Jerusalem....

Pray the Holy Rosary. Ave Maria. Hail Mary.

God my Father give me courage to stand my ground that I may resist the devil, with truth buckled round my waist, and integrity for a breastplate. My shoes on my feet and the eagerness to spread the gospel of peace while carrying the shield of faith as my weapon to put out the burning arrows of the evil one. Father I accept salvation from you my God as my helmet and I receive your word from the Spirit as my sword. 

Holy Family of Jesus, Mary and Joseph pray for us. Lord Jesus Christ I trust in you. 
Lecture de la lettre de saint Paul apôtre aux Éphésiens 6, 10-20
« Prenez l’équipement de combat donné par Dieu ;
 ainsi, vous pourrez tout mettre en Å“uvre pour tenir bon »

Frères, puisez votre énergie dans le Seigneur et dans la vigueur de sa force. Revêtez l’équipement de combat donné par Dieu, afin de pouvoir tenir contre les manÅ“uvres du diable. Car nous ne luttons pas contre des êtres de sang et de chair, mais contre les Dominateurs de ce monde de ténèbres, les Principautés, les Souverainetés, les esprits du mal qui sont dans les régions célestes. Pour cela, prenez l’équipement de combat donné par Dieu ; ainsi, vous pourrez résister quand viendra le jour du malheur, et tout mettre en Å“uvre pour tenir bon. Lecture Méditation
 
Oui, tenez bon, ayant autour des reins le ceinturon de la vérité, portant la cuirasse de la justice, les pieds chaussés de l’ardeur à annoncer l’Évangile de la paix, et ne quittant jamais le bouclier de la foi, qui vous permettra d’éteindre toutes les flèches enflammées du Mauvais. Prenez le casque du salut et le glaive de l’Esprit, c’est-à-dire la parole de Dieu.

En toute circonstance, que l’Esprit vous donne de prier et de supplier : restez éveillés, soyez assidus à la supplication pour tous les fidèles. Priez aussi pour moi : qu’une parole juste me soit donnée quand j’ouvre la bouche pour faire connaître avec assurance le mystère de l’Évangile dont je suis l’ambassadeur, dans mes chaînes. Priez donc afin que je trouve dans l’Évangile pleine assurance pour parler comme je le dois.

Évangile selon saint Luc 13, 21-35
« il ne convient pas qu’un prophète périsse en dehors de Jérusalem »

En ce jour-là, quelques pharisiens s’approchèrent de Jésus pour lui dire : « Pars, va-t’en d’ici : Hérode veut te tuer. » Il leur répliqua : « Allez dire à ce renard : voici que j’expulse les démons et je fais des guérisons aujourd’hui et demain, et, le troisième jour, j’arrive au terme. Mais il me faut continuer ma route aujourd’hui, demain et le jour suivant, car il ne convient pas qu’un prophète périsse en dehors de Jérusalem..... 

Priez le Saint Rosaire. Je vous salue Marie. Ave Maria.

Dieu mon Père donne-moi du courage pour tenir bon afin que je puisse résister le diable. La vérité bouclée autour de ma taille, et l’intégrité pour une cuirasse. Mes chaussures aux pieds et la ferveur à répandre l’évangile de paix tout en portant le bouclier de la foi comme arme pour éteindre les flèches enflammées du malin. Père, j’accepte votre salut comme un casque et je reçois ta parole de l’Esprit comme mon épée

La Sainte Famille de Jésus, Marie et Joseph prient pour nous. Seigneur Jésus-Christ, j’ai confiance en toi.


Comments

Popular posts from this blog

JE NE SUIS PAS VENU APPELER DES JUSTES MAIS DES PÉCHEURS

LES CHEVEUX DE VOTRE TETE SONT TOUS COMPTÉS

THE FIG TREE YOU CURSED HAS WITHERED AWAY