GLORIALITURGY

As we celebrate and offer our daily offerings in our daily Mass on God's Altar in remembrance of Christ Sacrifice, may God destroy every evil altar in our homes, families and lives.

Monday 12 September 2022

GIVE YOUR WORD LORD AND I WILL BE HEALED

MONDAY WEEK 24 ORDINARY TIME
Reading 1 Corinthians 11:17-26,33
If each one hurries to be first, 
it is not the Lord's Supper you are eating

On the subject of instructions, I cannot say that you have done well in holding meetings that do you more harm than good. In the first place, I hear that when you all come together as a community, there are separate factions among you, and I half believe it – since there must no doubt be separate groups among you, to distinguish those who are to be trusted. The point is, when you hold these meetings, it is not the Lord’s Supper that you are eating, since when the time comes to eat, everyone is in such a hurry to start his own supper that one person goes hungry while another is getting drunk. Surely you have homes for eating and drinking in? Surely you have enough respect for the community of God not to make poor people embarrassed? What am I to say to you? Congratulate you? I cannot congratulate you on this..... Reading Reflection

Gospel: Luke 7:1-10  Give the word, and my servant will be healed

Pray the Holy Rosary: Ave Maria. Hail Mary

Your Birthday: The Most Holy name of Mary. As we invoke the Most Holy name of Blessed Virgin
Mary,  Mother of Jesus Christ, may she pray for you as you celebrate your birthday today.

Loving Father you do not ask for sacrifice and offerings, but an open ear. You do not ask for holocaust and victim.  Instead, here am I. Father in the scroll of the book it stands written that I should do your will. My God, I delight in your law in the depth of my heart. Your justice I have proclaimed in the great assembly. My lips I have not sealed; you know it, O Lord.

Lecture  1 Corinthiens 11, 17-26. 33

« Si, parmi vous, il existe des divisions, ce n’est plus le repas du Seigneur que vous prenez »

Frères, puisque j’en suis à vous faire des recommandations, je ne vous félicite pas pour vos réunions : elles vous font plus de mal que de bien. Tout d’abord, quand votre Église se réunit, j’entends dire que, parmi vous, il existe des divisions, et je crois que c’est assez vrai, car il faut bien qu’il y ait parmi vous des groupes qui s’opposent, afin qu’on reconnaisse ceux d’entre vous qui ont une valeur éprouvée. Donc, lorsque vous vous réunissez tous ensemble, ce n’est plus le repas du Seigneur que vous prenez ; en effet, chacun se précipite pour prendre son propre repas, et l’un reste affamé, tandis que l’autre a trop bu. N’avez-vous donc pas de maisons pour manger et pour boire ? Méprisez-vous l’Église de Dieu au point d’humilier ceux qui n’ont rien ? Que puis-je vous dire ? vous féliciter ? Non, pour cela je ne vous félicite pas ! .......  Lecture Méditation


Évangile : Luc 7:1-10 Donnez la parole, et mon serviteur sera guéri
 
Priez le Saint Rosaire : Ave Maria. Je vous salue Marie 

Votre anniversaire: Le Saint Nom de Marie. Comme  nous invoquons le très saint nom de la Bienheureuse Vierge Marie, Mère de Jésus-Christ, pour qu’elle prie pour vous alors que vous célébrez votre anniversaire aujourd’hui.

Père aimant tu ne voulais ni offrande ni sacrifice, mais une oreille ouverte tu ne demandais ni holocauste ni victime, au lieu de cela, me voici. Père dans le livre, il est écrit que je devrais faire ta, volonté.  Mon Dieu, je me réjouis de ta loi au plus profond de mon cœur. J’ai proclamé votre justice dans la grande assemblée. Mes lèvres je n’ai pas scellées; tu le sais, ô Seigneur.

 

No comments:

Post a Comment

RELIGION AND ART

TOUT CE QUE VOUS DEMANDEREZ EN MON NOM, JE LE FERAI

SAMEDI, 4ÈME SEMAINE DU TEMPS PASCAL: AELF Quand vous me demanderez quelque chose en mon nom, moi, je le ferai Première Lecture Actes 13...

GLORIA LITURGY