DO NOT BE GUIDED BY THEIR ACTION

SATURDAY WEEK 20 IN ORDINARY TIME YEAR C

First Reading Ezekiel 43:1-7 The vision of the coming of the glory of the Lord to the Temple

The angel took me to the gate, the one facing east. I saw the glory of the God of Israel approaching from the east. A sound came with it, like the sound of the ocean, and the earth shone with his glory. This vision was like the one I had seen when I had come for the destruction of the city, and like the one I had seen on the bank of the river Chebar. Then I prostrated myself. Readings Reflections

The glory of the Lord arrived at the Temple by the east gate. The spirit lifted me up and brought me into the inner court; I saw the glory of the Lord fill the Temple. And I heard someone speaking to me from the Temple while the man stood beside me. The voice said, ‘Son of man, this is the dais of my throne, the step on which I rest my feet. I shall live here among the sons of Israel for ever.’

Gospel Matthew 23:1-12  They do not practise what they preach

Addressing the people and his disciples Jesus said, ‘The scribes and the Pharisees occupy the chair of Moses. You must therefore do what they tell you and listen to what they say; but do not be guided by what they do: since they do not practise what they preach. They tie up heavy burdens and lay them on men’s shoulders, but will they lift a finger to move them? Not they! Everything they do is done to attract attention, like wearing broader phylacteries and longer tassels, like wanting to take the place of honour at banquets and the front seats in the synagogues, being greeted obsequiously in the market squares and having people call them Rabbi. 

‘You, however, must not allow yourselves to be called Rabbi, since you have only one master, and you are all brothers. You must call no one on earth your father, since you have only one Father, and he is in heaven. Nor must you allow yourselves to be called teachers, for you have only one Teacher, the Christ. The greatest among you must be your servant. Anyone who exalts himself will be humbled, and anyone who humbles himself will be exalted.’

Pray the Holy Rosary: Ave Maria. Hail Holy Queen

Your Birthday Saint: Saint Bernard, Abbot, Doctor. May he pray for you as you celebrate your birthday today.

Lord Jesus Christ I trust in you. Virgin Mary pray for me. Saint Joseph pray for me. God's Holy Angels and Saint pray for me. My Angel Guardian pray for me. Defend and protect me. Guide and guard me.

Première lecture du prophète Ézéchiel 43 ;1-7 « La gloire du Seigneur entra dans la Maison »

L’homme me conduisit vers la porte, celle qui fait face à l’orient ; et voici que la gloire du Dieu d’Israël arrivait de l’orient. Le bruit qu’elle faisait ressemblait au bruit des grandes eaux, et la terre resplendissait de cette gloire. Cette vision ressemblait à celle que j’avais eue lorsque le Seigneur était venu détruire la ville ; elle ressemblait aussi à la vision que j’avais eue quand j’étais au bord du fleuve Kebar. Alors je tombai face contre terre. La gloire du Seigneur entra dans la Maison par la porte qui fait face à l’orient. L’esprit m’enleva et me transporta dans la cour intérieure : voici que la gloire du Seigneur remplissait la Maison. Et j’entendis une voix qui venait de la Maison, tandis que l’homme se tenait près de moi. Cette voix me disait : « Fils d’homme, c’est ici le lieu de mon trône, le lieu sur lequel je pose les pieds, et là je demeurerai au milieu des fils d’Israël, pour toujours. »

Évangile de Matthieu 23,1-12 « ne pratiquent pas ce qu’ils enseignent » Lectures Meditation

En ce temps-là, Jésus s’adressa aux foules et à ses disciples, et il déclara : « Les scribes et les pharisiens enseignent dans la chaire de Moïse. Donc, tout ce qu’ils peuvent vous dire, faites-le et observez-le. Mais n’agissez pas d’après leurs actes, car ils disent et ne font pas. Ils attachent de pesants fardeaux, difficiles à porter, et ils en chargent les épaules des gens ; mais eux-mêmes ne veulent pas les remuer du doigt. Toutes leurs actions, ils les font pour être remarqués des gens : ils élargissent leurs phylactères et rallongent leurs franges ; ils aiment les places d’honneur dans les dîners, les sièges d’honneur dans les synagogues et les salutations sur les places publiques ; ils aiment recevoir des gens le titre de Rabbi. 

Pour vous, ne vous faites pas donner le titre de Rabbi, car vous n’avez qu’un seul maître pour vous enseigner, et vous êtes tous frères. Ne donnez à personne sur terre le nom de père, car vous n’avez qu’un seul Père, celui qui est aux cieux. Ne vous faites pas non plus donner le titre de maîtres, car vous n’avez qu’un seul maître, le Christ. Le plus grand parmi vous sera votre serviteur. Qui s’élèvera sera abaissé, qui s’abaissera sera élevé. »

Priez le Saint Rosaire : Ave Maria.  Je vous salue Sainte Reine.

Saint de Votre Anniversaire: Saint Bernard, abbé et docteur de L’Églisepriez pour vous alors que vous célébrez votre anniversaire aujourd’hui. 

Seigneur Jésus-Christ, j’ai confiance en toi. La Vierge Marie prie pour moi. Saint Joseph prie pour moi. Les saints anges et saints de Dieu prient pour moi. Mon Ange Gardien prie pour moi. Défendez-moi et protégez-moi. Guidez-moi. Gardez-moi.


Comments

Popular posts from this blog

JE NE SUIS PAS VENU APPELER DES JUSTES MAIS DES PÉCHEURS

LES CHEVEUX DE VOTRE TETE SONT TOUS COMPTÉS

THE FIG TREE YOU CURSED HAS WITHERED AWAY