GLORIALITURGY

As we celebrate and offer our daily offerings in our daily Mass on God's Altar in remembrance of Christ Sacrifice, may God destroy every evil altar in our homes, families and lives.

Wednesday 14 December 2022

COME LORD, SAVE US

WEDNESDAY 3RD WEEK IN ADVENT
Reading Isaiah 45:6-8,18,21-25 I, the Lord, shall create deliverance

Apart from me, all is nothing. I am the Lord, unrivalled, I form the light and create the dark. I make good fortune and create calamity, it is I, the Lord, who do all this. Universalis Send victory like a dew, you heavens, and let the clouds rain it down. Let the earth open for salvation to spring up.  Let deliverance, too, bud forth which I, the Lord, shall create.

Yes, thus says the Lord, creator of the heavens, who is God, who formed the earth and made it, who set it firm, created it no chaos, but a place to be lived in:

‘I am the Lord, unrivalled:   there is no other god besides me.   A God of integrity and a saviour: there is none apart from me. Turn to me and be saved, all the ends of the earth, for I am God unrivalled. ‘By my own self I swear it; what comes from my mouth is truth, a word  irrevocable:  before me every knee shall bend,  by me every tongue shall swear,  saying, “From the Lord alone  come victory and strength.”  To him shall come, ashamed, all who raged against him. Victorious and glorious through the Lord shall be all the descendants of Israel.’
 
Gospel Luke 7:19-23 'Are you the one who is to come?'  Evangeli

John, summoning two of his disciples, sent them to the Lord to ask, ‘Are you the one who is to come, or must we wait for someone else?’ When the men reached Jesus they said, ‘John the Baptist has sent us to you, to ask, “Are you the one who is to come or have we to wait for someone else?”’ It was just then that he cured many people of diseases and afflictions and of evil spirits, and gave the gift of sight to many who were blind. Then he gave the messengers their answer, ‘Go back and tell John what you have seen and heard: the blind see again, the lame walk, lepers are cleansed, and the deaf hear, the dead are raised to life, the Good News is proclaimed to the poor and happy is the man who does not lose faith in me.’

Pray the Holy Rosary: Ave Maria. Hail Mary

Come Lord, and save us. You are mighty God, unrivalled, you form the light and create the dark. You are creator of heavens. You formed the earth and made it firm. Father there is no other god besides you. God of integrity, our savior. There is none like you, to you be all glory. We come to you in worship and adoration. Save us for we believe in your irrevocable word. Father every tongue shall swear proclaiming that from you alone come victory and strength.

Lord Jesus I trust in you. Guide and protect me my Angel Guardian. Saint John of the Cross pray for you on your birthday.
Lecture du livre du prophète Isaïe 45, 6b-8. 18. 21b-25  « Cieux, distillez d’en haut votre rosée »
 
« Je suis le Seigneur, il n’en est pas d’autre : je façonne la lumière et je crée les ténèbres, je fais la paix et je crée le malheur. C’est moi, le Seigneur, qui fais tout cela. Cieux, distillez d’en haut votre rosée, que, des nuages, pleuve la justice, que la terre s’ouvre, produise le salut, et qu’alors germe aussi la justice. Moi, le Seigneur, je crée tout cela. »

Ainsi parle le Seigneur, le Créateur des cieux, lui, le Dieu qui fit la terre et la façonna, lui qui l’affermit, qui l’a créée, non pas comme un lieu vide, mais qui l’a façonnée pour être habitée :

« Je suis le Seigneur : il n’en est pas d’autre ! N’est-ce pas moi, le Seigneur ? Hors moi, pas de Dieu ; de Dieu juste et sauveur, pas d’autre que moi ! Tournez-vous vers moi : vous serez sauvés, tous les lointains de la terre ! Oui, je suis Dieu : il n’en est pas d’autre ! Je le jure par moi-même ! De ma bouche sort la justice, la parole irrévocable. Devant moi, tout genou fléchira, toute langue en fera le serment : Par le Seigneur seulement – dira-t-elle de moi – la justice et la force ! » Jusqu’à lui viendront, couverts de honte, tous ceux qui s’enflammaient contre lui. Elle obtiendra, par le Seigneur, justice et louange, toute la descendance d’Israël.

Évangile Luc 7, 18b-23  « Allez annoncer à Jean ce que vous avez vu et entendu »

En ce temps-là, Jean le Baptiste appela deux de ses disciples et les envoya demander au Seigneur : « Es-tu celui qui doit venir, ou devons-nous en attendre un autre ? » Arrivés près de Jésus, ils lui dirent : « Jean le Baptiste nous a envoyés te demander : Es-tu celui qui doit venir, ou devons-nous en attendre un autre ? » 

À cette heure-là, Jésus guérit beaucoup de gens de leurs maladies, de leurs infirmités et des esprits  mauvais dont ils étaient affligés, et à beaucoup d’aveugles, il accorda de voir. Puis il répondit aux envoyés : « Allez annoncer à Jean ce que vous avez vu et entendu : les aveugles retrouvent la vue, les boiteux marchent, les lépreux sont purifiés, les sourds entendent, les morts ressuscitent, les pauvres reçoivent la Bonne Nouvelle. Heureux celui qui ne trébuchera pas à cause de moi ! » RC

Priez le Saint Rosaire, Ave Maria. Je vous salue Marie. 

Viens, Seigneur, et sauve-nous. Tu es Dieu puissant, tu formes la lumière et crées l’obscurité. Vous êtes le créateur des cieux. Vous avez formé la terre et l’avez rendue ferme. Père, il n’y a pas d’autre dieu que toi. Dieu d’intégrité, notre sauveur. Il n’y en a pas comme toi, à toi la gloire.  À vous l’adoration. Sauve-nous car nous croyons en ta parole irrévocable. Père toute langue jurera en proclamant que de toi seul viennent la victoire et la force. 

Seigneur Jésus, j’ai confiance en toi. Guide-moi et protège-moi mon ange gardien. Saint Jean de la Croix priez pour vous ce jour de votre anniversaire.

No comments:

Post a Comment

RELIGION AND ART

TOUT CE QUE VOUS DEMANDEREZ EN MON NOM, JE LE FERAI

SAMEDI, 4ÈME SEMAINE DU TEMPS PASCAL: AELF Quand vous me demanderez quelque chose en mon nom, moi, je le ferai Première Lecture Actes 13...

GLORIA LITURGY